مخزن استیل 316

ورق استیل ضد زنگ ۳۱۶ به عنوان یکی از محبوب‌ترین گریدهای فولاد ضد زنگ یا همان استیل شناخته شده و یک ماده ایده‌آل برای ساخت مخازن نگهداری است. این نوع استیل با توجه به استحکام و مقاومت بالا در برابر خوردگی، گزینه مناسبی برای بسیاری از صنایع به خصوص صنعت فرآوری مواد غذایی و صنایع پزشکی و صنایع دارویی برای ساخت مخزن است. یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب این گرید برای مخزن‌سازی، امکان ضدعفونی کردن آسان آن است. در این مقاله سعی داریم در مورد کاربردها و مزایای استفاده از مخزن استیل ۳۱۶ در صنعت تولید مخازن برای شما عزیزان توضیح دهیم پس تا انتهای مقاله با ما همره باشید.

مخزن استیل ۳۱۶

مخزن استیل ۳۱۶ یک مخزن صنعتی است که با استفاده از استیل ۳۱۶ تولید شده است. این مخزن ها معمولا برای ذخیره و حفظ مواد شیمیایی، مواد غذایی، پایه های پلاستیکی، استیل، فلزات سنگی و سایر مواد به کار می روند. با استفاده از مخزن استیل ۳۱۶، به دلیل قدرت ضد زنگ، پایین ترین آلودگی آب و ضد زنگ بالا، کاربران می توانند بدون خطر از آلودگی آب یا تغییر شکل مواد ذخیره شده، از مخزن خود استفاده کنند. در صنعت طراحی و ساخت مخزن استیل به موارد بسیاری در پروسه های صنعتی برخورد می کنیم که آنها به پایداری بیشتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیاز دارند در این مواقع پاسخ مناسب استنلس استیل ۳۱۶ می باشد . استیل ۳۱۶ از نوع آستنیت می باشد و استیل نگیر یا غیر مغناطیسی می باشد.

اگر مناطق شمالی زندگی می کنید، باید مطمئن باشید که مخزن آب شما زنگ نمی‌زند و منبع آب شما تازه و بدون آلودگی باقی می‌ماند. در مخازن استیل ضد زنگ، ما مخازن آب بادوام از جنس استنلس استیل درجه ۳۱۶ را برای خانه‌ها و مشاغلی که در معرض محیط‌های دریایی قرار دارند، ارائه می‌کنیم.

فولاد ضد زنگ گرید ۳۱۶ چیست و چه تفاوتی با گرید ۳۰۴ دارد؟

در ظاهر، استیل ضد زنگ درجه ۳۰۴ و درجه ۳۱۶ تقریباً یکسان به نظر می‌رسند. در واقع، آنها دارای خواص فیزیکی و مکانیکی زیادی هستند، از جمله مقاومت در برابر زنگ زدگی و خوردگی. علاوه بر کروم و نیکل، ورق استیل درجه ۳۱۶ حاوی حدود دو یا سه درصد مولیبدن است که به آن محافظت در برابر خوردگی پیشرفته ای می‌دهد و آن را به ماده ای عالی برای مخزن آب استنلس استیل تبدیل می‌کند. ورق استیل درجه ۳۱۶ همچنین در تجهیزات پردازش دارویی و برای ساخت ابزارهای جراحی استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانید از عمر طولانی و بسیار مؤثر آن اطمینان حاصل کنید.

نحوه انتخاب مخازن آب از جنس استنلس استیل ۳۱۶

انتخاب مخزن آب مناسب از جنس استنلس استیل در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه ها، تعمیر و نگهداری شما می‌شود. اگر در نزدیکی دریا زندگی می‌کنید، رطوبت هوا به آرامی مخزن آب شما را خورده و منجر به آلودگی آب می‌شود. مخازن آب از جنس استنلس استیل درجه ۳۱۶ در برابر کلریدها بسیار مقاوم بوده و نسبت به سایر مواد شیمیایی صنعتی واکنش نشان نمی‌دهند و یک لایه محافظ غیر قابل نفوذ برای محافظت از مخزن آب و آب داخل تشکیل می‌دهند. مخازن آب از جنس استنلس استیل درجه ۳۱۶ علاوه بر مقاومت بالا در برابر هوای شور دریا، محافظت در برابر کلریدها، یدیدها، اسید سولفوریک، اسیدهای چرب مقاوم است. اگر هنوز مطمئن نیستید که مخزن آب از جنس استنلس استیل درجه ۳۱۶ یا ۳۰۴ بهترین انتخاب برای نیازهای شما است، لطفاً با کارکنان با تجربه ما تماس بگیرید. ما همچنین تعمیر و نگهداری تخصصی مخازن آب استیل ضد زنگ را ارائه می‌دهیم.

مزایای ورق استیل ۳۱۶

ورق استیل ۳۱۶ یک فولاد ضد زنگ است که درون ترکیبات آن به مقدار ۲ تا ۳ % مولیبدن وجود دارد، مولیبدن باعث افزایش مقاومت ورق استیل مذکور در مجاورت با مواد شیمیایی می‌شود، پس مشخصه بارز ورق استیل ۳۱۶ مقاومت بالای آن در محیط های اسیدی و قلیایی می‌باشد. ورق استیل ۳۱۶ به عنوان یک ورق فولادی ضد زنگ یا نگیر از جمله پر‌کاربردترین و رایج‌ترین استیل مورد استفاده در بسیاری از صنایع است. این محصول به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که از خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی نشان می‌دهد.

  • ساخت تجهیزات آزمایشگاه های شیمیایی
  • ساخت اگزوزها و قطعات متصل به اگزوزهای استیل
  • ساخت تجهیزات پزشکی و دارویی
  • ساخت مخازن استیل که برای نگهداری مواد مختلف مورد استفاده قرار می­گیرند
  • ساخت تجهیزات عکاسی استیل
  • استفاده در صنایع ساخت شیرآلات و پمپ های استیل
  • ساخت بدنه و قطعات داخلی ماشین آلات نساجی
  • استفاده در تولید تجهیزات خمیر کاغذ
  • تولید قطعات کوره
  • به کارگیری در صنعت هوا و فضا به منظور تولید قطعات موتور جت
  • تولید پنل های معماری ساحلی، نرده و دستگیره

ورق استیل گرید L 316

این ورق استیل، نوع کم کربن گرید ۳۱۶ است. محتوای پایین کربن در این نوع باعث کاهش رسوب کاربیدها در نتیجه ی جوشکاری می شود. بنابراین، برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی، حتی در صورت نیاز به جوشکاری، از این گرید آلیاژی استفاده می شود. فولاد ضد زنگ ۳۱۶ L به فولاد ضد زنگ ‘Marine Grade’ نیز معروف است. … L در ۳۱۶L مخفف کلمه Low (به معنی کم کربن) L دارای حداکثر کربن ۰.۰۳٪ است. درجه های L در معرض حساسیت در مواجهه کوتاه مدت یا عملیات حرارتی مقاوم هستند.

تفاوت استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L

استیل ۳۱۶ و ۳۱۶L هر دو پر استفاده و تقریبا به همدیگر شبیه هستند. این دو استیل دارای اختلافاتی در ساخت و استفاده می باشند که اطلاع از آن ها برای کاربران بسیار الزامی است. فولاد زنگ نزن ۳۱۶ نسبت به ۳۱۶l از کربن بیشتری برخوردار است. استیل ۳۱۶  یک گزینه مطلوب برای یک پروژه می باشد که به جوشکاری زیادی احتیاج دارد. از دیگر تفاوت استیل ۳۱۶ با ۳۱۶L این است که فولاد زنگ نزن ۳۱۶ برای غیر فعال شدن در مقابل فرسودگی جوشکاری مستحکم است و فولاد زنگ نزن ۳۱۶L برای به کارگیری در دما های بالا و زنگ زدگی بالا مطلوب است. به همین جهت برای تاسیسات و پروژه های دریایی بسیار مشهور می باشد. استیل ۳۱۶l در برابر خوردگی مقاوم تر از فولاد ضد زنگ ۳۱۶ است.

انواع سایز ورق استیل ۳۱۶

یکی از معیارهای اصلی برای دسته‌بندی این محصول، ضخامت آن است. بنابراین ورق‌های استیل از نظر ضخامت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. ضخامت‌ ورق استیل ۳۱۶ مختلف از ۱ میلی‌متر تا ۱۵ میلی‌متر است. فقط باید در زمان انتخاب به این موضوع توجه داشته باشید که برای کاربری مورد نظر شما، چه میزان ضخامت مورد نیاز است. زیرا همانطور که اشاره شد؛ ضخامت روی میزان مقاومت محصول اثر مستقیم دارد. یکی دیگر از عوامل موثر بر طبقه‌بندی ورق‌های استیل ۳۱۶ به دسته‌های مختلف، ابعاد آنهاست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *