ورق استیل

یکی از رایج ترین آلیاژهای استیل ضد زنگ از نظر استحکام و تطبیق پذیری، استیل ضد زنگ درجه ۳۰۴ شامل ۱۸ درصد کروم و هشت درصد نیکل است. این ترکیب محافظت عالی در برابر زنگ زدگی ایجاد می‌کند، به این معنی که مخزن آب شما در برابر زنگ زدگی مقاومت می‌کند و ذخیره آب شما بدون آلودگی باقی می‌ماند. این محافظ داخلی ضد زنگ نیز غیر واکنشی است و مخازن آب از جنس استنلس استیل درجه ۳۰۴ را به گزینه ای ایده آل برای ذخیره سازی آب ایمن مداوم برای طیف وسیعی از کاربردها تبدیل می‌کند. در مخزن استیل، ما می‌دانیم که مخازن آب باران ما برای دوام ساخته شده اند. استیل ضد زنگ نه تنها بسیار بادوام است، بلکه ۱۰۰ درصد قابل بازیافت است که آن را در مقایسه با مخازن بتنی یا پلاستیکی به گزینه ای دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کند. در واقع، ما به کیفیت مخازن خود بسیار مطمئن هستیم و به مشتریان خود ۱۰ سال ضمانت مخازن آب استیل ضد زنگ ارائه می‌دهیم.

ورق استیل ضد زنگ ۳۰۴ چیست؟

آلیاژ های استیل ۳۰۴ ترکیبی از آهن و کربن است که در دسته استیل ها و زیر دسته سری ۳۰۰ قرار می گیرد. ورق استیل ۳۰۴ یکی از محبوب ترین آلیاژهای صنعت دنیا است. ورق ۳۰۴ آلیاژی ضد زنگ است که در دسته ی فولادهای زنگ نزن آستنیتی کروم-نیکل قرار دارد. ورق استیل در واقع ورقی از مقاطع این فلز است که در ابعاد مختلف به صورت قطعات مستطیل یا مربع شکل برای مصارف گوناگون به صورت کیلویی عرضه می‌شود. ورق استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۰۴L یک فولاد ضد زنگ پرکاربرد در صنایع مختلف است.

کاربردهای ورق استیل ۳۰۴ در صنایع مختلف

ازآنجایی‌که محبوبیت ورق‌های فولاد زنگ نزن ۳۰۴ بسیار بالا است، می‌توانید شاهد کاربردهای گسترده آن در صنایع گوناگون باشید. در واقع تولید برخی از محصولات که در زندگی روزمره بسیار کاربرد دارند، بدون وجود ورق استیل ۳۰۴ به امری دشوار تبدیل شده است.

  • صنایع شیمیایی
  • صنایع غذایی و آشپزخانه ها
  • ساخت مخزن برای حمل مواد غذایی مانند شیر و انواع نوشیدنی
  • تولید انواع لوازم خانگی
  • ساخت وسایلی مانند سینک ظرفشویی، فریزر، میز و صندلی آشپزخانه
  • تولید مبدل های حرارتی
  • ساخت تجهیزات فیلتراسیون آب
  • طراحی و تزیین معماری داخلی ساختمان

 

انواع ورق استیل ۳۰۴ چیست؟

بر اساس حالت سطحی ورق استیل ۳۰۴ در سه گروه طبقه‌بندی می‌شود:

ورق استیل ۳۰۴ براق

این نوع ورق استیل در بازار آهن آلات بسیار پر مصرف است و با فرآیند پولیش‌کاری سطح آن براق و درخشان می‌شود. ورق استیل ۳۰۴ براق در شرایطی که ظاهر از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده می‌شود و در مقایسه با سایر ورق‌ها قیمت بالاتری دارد.

ورق استیل ۳۰۴ خشدار

توسط سنگ زنی در جهات ثابت و مشخص بر روی تولید می‌شود. شیارهای موجود در سطح ورق استیل ۳۰۴ خشدار مانع از مشخص شدن آلودگی‌ها و چربی‌های می‌شود. این نوع ورق در تولید ساعت مچی و جواهرات استفاده می‌شود.

ورق استیل ۳۰۴ مات

ورق استیل ۳۰۴ مات در مقایسه با ورق براق از قیمت کمتری برخوردار است. این ورق در شرایطی که فقط استحکام و مقاومت به خوردگی اهمیت داشته و ظاهر خیلی مد نظر نیست کاربرد دارد.

ساخت ورق استیل ۳۰۴

ساخت تمام فولادهای ضد زنگ باید فقط با ابزارهای اختصاص داده شده به مواد فولادی ضد زنگ انجام شود. ابزار و سطوح کار باید قبل از استفاده کاملاً تمیز شوند. این اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از آلودگی متقاطع فولاد ضد زنگ توسط فلزاتی که به راحتی خورده می شوند و ممکن است سطح محصول ساخته شده را تغییر رنگ دهند، ضروری هستند.

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

خاصیت مکانیکی هر دو حدودا شبیه هم می باشد اما به لحاظ وجود ترکیبات مختلف، متفاوت هستند. هر دو به ‌عنوان استیل نگیر شناخته می ‌شوند و از طریق عملیات حرارتی سخت نمی ‌شوند. هر دوی آن ‌ها مقاومت مناسبی در برابر خوردگی، زنگ‌ زدگی و فرسایش دارند؛  ولی عمده ترین فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در این است که آلیاژ ۳۱۶ دارای نیکل و مولیبدن زیادتری است که این دو عنصر افزایش یافته در آن باعث می شود که استیل ۳۱۶  نسبت به استیل ۳۰۴ اندکی گران بها تر باشد. سختی استیل ۳۱۶ بسیار زیاد است و در برابر فرسودگی مقاوم می‌باشد.

نکاتی برای نگهداری صحیح ورق‌های استیل

هنگام کار با ورق‌ های استیل، استفاده از وسایل حفاظتی مناسب مانند دستکش و عینک ایمنی برای جلوگیری از صدمه به آن‌ها مهم است. این متریال فولادی می‌تواند لبه‌های تیز یا سطوح ناهموار داشته باشند، بنابراین رعایت اقدامات احتیاطی ضرورت دارد. یکی از مهم ترین عواملی که باعث کاهش عمر استیل ها می شود، جمع شدن و جرم و آلودگی روی سطح آن ها است. انواع مختلفی از آلودگی ها در محیط ها صنعتی، خانگی و تجاری وجود دارند که به خوبی از بین نرفته اند و پاک نشده اند. لازم به ذکر است که  برخی از این آلودگی ها خورنده هستند و زمانی که روی ورق های استیل بمانند، به آن ها آسیب وارد می کنند. برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب به سطح ورق‌های فولادی، این متریال باید با استفاده از قفسه‌ها یا پالت‌های مناسب در حالت عمودی نگهداری شوند. این روش تضمین می‌کند که وزن به طور یکنواخت توزیع شده و خطر خم شدن یا تغییر شکل را به حداقل می‌رساند.

جمع بندی

مبدل سازان کیمیا از ورق استیل مناسب برای محصولات از جنس استیل استفاده می‌کند در این مطلب سعی کردیم در مورد ورق استیل ۳۰۴ برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم تا در خرید مخازن استیل و محصولات از جنس استیل که ورق مهمترین مورد در مخزن استیل است اطلاعات کاملی را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *