برج تقطیر سینی دار در مقابل برج تقطیر پکینگ

برج تقطیر سینی دار در مقابل برج تقطیر پکینگ؛ تقطیر یکی از مهمترین عملیات واحد در صنایع فرآیند شیمیایی (CPI) است. در فرآیند تقطیر از برج‌هایی با سینی یا شیار داخلی استفاده می‌شود. بررسی انواع مختلف برج اولین قدم در هنگام یادگیری در مورد فرآیند تقطیر است. به عنوان یکی از اساسی ترین قطعات یک سیستم تقطیر، برج‌ها باید متناسب با فرآیند تقطیر باشند و همچنین باید بتوانند از عهده مشکلات پیش بینی نشده برآیند زیرا مشکلات داخلی سازه های برج به راحتی قابل دسترسی و رفع نیستند. این شامل نسبت توراندون و تغییر در جریان خوراک و یا ترکیب می باشد. در زیر مواردی وجود دارد که باید در مورد تفاوت برج های پکینگ و برج های سینی دار بدانید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدام یک برای عملکرد شما بهترین است.

برای مشاهده محصولات برج تقطیر سینی دار روی لینک روبه رو کلیک کنید: برج تقطیر سینی دار

شمای فنی برج تقطیر سینی دار

عملیات اساسی برج تقطیر سینی دار

برج‌های سینی دار به منظور دستیابی به میزان نگهداری مایع به منظور دستیابی به انتقال جرم بخار مایع مناسب که فرایند تقطیر برای جداسازی نیاز دارد، طراحی شده اند. نگهداری توسط هر سینی و داشتن پشته هایی از سینی های افقی انجام می شود که اجازه می دهد مایع از طریق سینی عبور کند قبل از اینکه به یک کاهنده پایین برود و به مرحله بعدی فرآیند تقطیر منتقل شود. علاوه بر این، جریان از طریق سینی ها باعث می شود که بخارهای در حال حرکت به سمت بالا و مایعات در حال حرکت به سمت پایین در معابر با موقعیت استراتژیک در سینی، تماس صمیمی داشته باشند. این شامل سینی های دریچه، سینی های درب حباب، و سینی های غربال می‌شود.

 نمونه محصولات برج تقطیر

برج تقطیر قیر

عملیات اساسی برج تقطیر پکینگ

برج‌های پکینگ با تأمین مقدار زیادی سطح در واحد حجم برای تسهیل انتقال جرم بخار مایع کار می‌کنند. همانطور که فاز مایع از برج عبور می‌کند، بخار و مایع در تماس مداوم با سطوح بستر بسته بندی شده قرار دارند و با تماس پلکانی برج های سینی دار تفاوت دارند. برج‌های پکینگ به طور کلی در دو طرح ساخته می شوند: تصادفی و ساختاری. برج های پکینگ تصادفی با استفاده از انواع مواد فلزی یا غیر فلزی، از جمله سرامیک یا پلاستیک ساخته می‌شوند. این مواد سطح فرآیند تقطیر را فراهم می کنند. حلقه Raschig اولین ماده بسته بندی بود اما اشکال جدید افت فشار کم و سطح زیاد در واحد حجم را فراهم می‌کند. برج های بسته بندی ساختاری سطح بیشتری دارند و افت فشار کمتری نسبت به برج های بسته بندی دارند. بسته بندی ساختاری را می توان از ورق های راه راه از فلز برجسته سوراخ دار، پلاستیک از جمله ( PTFE) یا گاز سیم تهیه کرد. نتیجه یک ساختار لانه زنبوری بسیار باز با کانالهای جریان عمودی است که سطح نسبتاً زیادی را به حجم، اما با مقاومت بسیار کم در برابر جریان، می دهد. سطوح برای به حداکثر رساندن انتشار مایع انتخاب شده اند. این ویژگی‌ها نشان دهنده مزایای عملکرد قابل توجهی در فشار کم و سرعت جریان کم در سطح مقطع ستون است. برج های پکینگ تصادفی و برج های پکینگ ساختاری به توزیع کنندگان مایع در بالای ستون و صفحات پشتیبانی بسته در پایین ستون نیاز دارند.

برای مشاوره و یا خرید با مبدل سازان کیمیا تماس حاصل نمایید.

مزایا و معایب برج تقطیر پکینگ و برج تقطیر سینی دار

  • برج تقطیر پکینگ افت فشار کمتری دارند.
  • برج های سینی دار بهتر می توانند مواد جامد یا سایر منابع رسوب را جابجا کنند.
  • برج های سینی دار بهتر می توانند میزان مایعات کمتر را کنترل کنند.
  • برج تقطیر پکینگ برای مایعات خورنده بهتر هستند
  • برج های پکینگ در کار با سیستم های کف کننده بهتر هستند
  • برج های سینی دار قابل پیش بینی بهتری نسبت به برج های پکینگ هستند
  • برج تقطیر سینی دار مناسب برای برش گیری های گوناگون و ساخت محصولات گوناگون می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *