میکسر مواد شوینده

میکسر موادشوینده که توسط مبدل سازان ساخته میشود یکی از تجهیزات مخلوط کننده مواد شوینده میباشد، عملکرد میکسر مواد شوینده به این صورت میباشد که مواد اولیه را داخل آن ریخته و بعد از مخلوط شدن مواد تهیه میگردد، میکسر مواد شوینده در لیتراژ‌های مختلف ساخته میشود، و بسته به نوع مواد اولیه از جنس های استیل یا آهن و یا پلی اتیلن و . . . استفاده می‌شود. یک میکسر خوب برای تولید مواد شوینده به بهترین نحو، به میکسری گفته می شود که در وهله اول دارای بدنه ای مقاوم و بدون خوردگی های فلزی باشد. میکسر خوب باید بتواند از لحاظ کارکردی، هنگام تخلیه، مواد را در نقاط خود باقی نگذارد. بعد از مهم بودن بدنه و شکل طراحی میکسر، نکته مهم در موتور گبربکسی آن است. این موتور ها به طور معمول در بازار انواع مختلفی دارند، اما مهم است که در سیستم این موتورها از تسمه های مناسبی استفاده شود. تسمه موتور در میکسر استیل مواد شوینده می تواند در شتاب و نوع کارکرد موتور گبربکسی، ضعف یا قوتی را به راندمان کار نهایی بیافزاید.

 

انواع میکسر مواد شوینده

برای تولید انواع مواد شوینده می بایست از دستگاه میکسر جهت میکس مواد استفاده کرد.میکسر ها انواع مختلفی دارند. میکسر ها جهت تولید مواد شوینده به دو بخش عمده تقسیم بندی می شوند:

  • میکسرهای استنلس استیل
  •  پلی اتیلنی

میکسر مخصوص مایعات ظرفشویی و دستشویی ،شامپو ها و…بهداشتی از جنس استنلس استیل بوده و دارای گرمکن ترموستاتی و گیربکس می باشند.

 

میکسرهایی که در خط تولید مواد شوینده بهداشتی بکار گیری می شود

در حقیقت میکسرها ابزاری هستند که با مخلوط کردن مواد شوینده با یکدیگر، محصولی متناسب با فرمول های کارآمد را ایجاد می‌کنند. در تولید و ساخت خود میکسرها، مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفته شود، جنس بدنه، شکل بدنه و موتوری است که پره های این میکسرها را به گردش در می آورد. بدنه ای که ساختار صفحات بالای و پایینی آن به شکل محدب باشد، می تواند از بهترین انواع در هدر ندادن مواد اولیه شناخته شود. این نوع میکسرها حداقل از جنس استنلس استیل ۳۰۴ بوده و طراحی جوش دستگاه و نحوه جوشکاری های آرگون بکار رفته در آن بگونه ای باشد که علاوه بر ایجاد استحکام مکانیکی کوچک ترین درزی بجای نماند و هیچ گونه حفره که باعث باقی ماندن مواد شیمیایی در آن باشد وجود نداشته باشد.

 

آیا نیاز به ایجاد سر محدب برای میکسر می باشد؟

موتور و گیربکس بطور عادی دارای مقدار کمی لرزش ناشی از عملکردشان می‌باشند. در صورتی که قسمت بالای میکسر تخت باشد باعث می شود در گذر زمان برا اثر وزن و تنش های موتور گیربکس صفحه تخت بالای میکسر اصطلاحا شکم کند که ظاهر دستگاه بشدت زشت شده و دستگاه شروع به تولید صداهای ناهنجار کند. ولی در صورتی که قسمت بالایی میکسر نیز محدبی ساخته شود. تنش و لرزش ناشی از موتور گیربکس و وزن آن را تحمل می کند. سر محدب میکسر نیروهای تنشی را در کل میکسر بطور یکنواخت پخش می کند و باعث می‌شود میکسر به هیچ عنوان تغییر شکل ندهد و با ظاهری زیبا سالیان طولانی سالم بماند.

 

میکسر 10 تنی استنلس استیل

 

نکاتی جهت خرید میکسر

نکته حائز اهمیت در ساخت میکسر های مخصوص تولید مواد شوینده طراحی پره های این میکسرها می باشد. متاسفانه طراحی پره های میکسرهایی که به صورت سنتی در صنعت مان ساخته شده باعث می شود مواد اولیه حین فرآیند مخلوط سازی در زیر میل پره جمع شده و همیشه مقداری از مواد در مایع حل نشود و باعث ایجاد اشکال در انجام فرمولاسیون و کاهش کیفیت مایع شوینده شود. البته این مشکل در میکسرهای ساخت شرکت مبدل سازان بطور کامل رفع شده و طراحی میل پره ها بطور کاملا مهندسی می‌باشد بطوری که تمامی مواد داخل دستگاه را بطور کامل و یکنواخت حل می کند همچنین جنس بدنه و میل پره ها از استنلس استیل ۳۰۴ و یا ۳۱۶ ساخته می شود تا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی جلا و درخشندگی بدنه نیز حفظ شود. یک میکسر خوب می بایست در حین تخلیه بطور کامل تخلیه شود و به آسانی شسته و برای انجام فرمول مایع دیگر آماده شود. میکسر ایدآل می بایست دارای کف محدب بوده تا تخلیه مواد از آن بطور کامل انجام گیرد.

 

میکسر استیل شربت و مواد رقیق

مبدل سازان کیمیا می تواندمیکسر مواد شوینده و غیره  را با توجه به نیازهای خاص کاربر طراحی کند. برای ثبت سفارش و ساخت میکسر  با ما تماس بگیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *